Blogg

Can you tell us about how you ended up at Remedy and what your everyday operations look like as the CEO? – I’ve been in the game industry since 2002, after becoming a CEO of a Finnish game company RedLynx. Ubisoft acquired the company in 2011 and I continued leading RedLynx until 2015, when I

2018 – mitt bästa år någonsin!

Så är tiden kommen, Twitter (och säkert andra forum) övergödslas av grafer och årsavkastningar. I år var flödet däremot lite annorlunda från vad som annars brukar vara ett traditionsenligt klang och jubelspel. Det var fyllt av investerare och spekulanter där många var väldigt ångerfulla över årets utfall. Många pekar på att flera misstag har begåtts

Blankning – bra eller dåligt?

Något jag har reagerat på de senaste åren är den återkommande berättelsen om onda blankare i småspararkretsar. Det är antingen blankare som ”försöker att driva ner kursen” eller ”sprider rykten och skapar panik”. Den här blankarhetsen kulminerade någonstans kring Fingerprints fall, men den biter sig likväl kvar än idag. Det verkar nästan vara någon form
I somras skrev vi en artikel om Starbreeze där vi pratade med dåvarande VD Bo Andersson Klint. Vill ni lära er mer om hur bolaget en gång blev till är det en bra startpunkt inför det här inlägget. I artikeln understryks bland annat vikten av att Starbreeze hittade Overkill – bolaget som mer eller mindre
Detta är ett gästinlägg signerat av den före detta studenten Eric Olausson, som har skrivit en kandidatuppsats om gamers och marknadsföring. Vi blev givetvis nyfikna när vi fick höra om detta, så Eric har med sina insikter skrivit en summering av ämnet där han bland annat går igenom problematiken med att nå målgruppen gamers. Det
Today, Funcom will go live with your first publishing title, Mutant Year Zero: Road to Eden. What do you think of the finished product and what are your sales expectations for the title? – We’re very happy with the game and think it will have a unique space in the tactical adventure game genre. It’s
Since we last spoke in April, what have you and Nitro Games been up to? – We’ve been up to a lot. On a high level, we’ve prepared our portfolio for launches & updates, and started to roll out these new things in Q4. At the same time we’ve further developed our data and user
Beyond Frames Entertainment är ett gamingbolag fokuserat på spelutveckling inom VR och AR.  Bolaget strategi är att samla oberoende spelstudios under ett och samma paraply och att stödja dessa i sin utveckling. I och med sin planerade notering på Spotlight Stock Market gör bolaget en publik spridningsemission på 10 msek, med en teckningstid som löper
Företaget Zordix i Umeå utvecklar spel med en skalbar affärsmodell inriktad på terrängfordon där man tack vare avancerad teknik kan skapa nya olika spel i andra miljöer med nya fordon. Till exempel kan en tropisk miljö med vattenskotrar förvandlas till snöskotrar i ett vinterlandskap i nästa spel. Sedan starten 2009 har bolaget vuxit stadigt och
Heroes of Warland esport
  In the report, you wrote ”We are well positioned for growth after the 3rd quarter”. Could you elaborate on that statement and your strategy going forward? – We started with our ongoing strategy in beginning of 2017. Our strategy is about growth. From beginning of 2017 we’ve focused in enabling growth and building a
Quixel Megascans
Har du hört talas om Quixel? Om man inte är en inbiten branschveteran har bolaget troligen flugit under ens radar, trots dess smått otroliga kundlista. Vad sägs om kunder som Epic Games, Tesla, Apple, Warner Bros och Disney? Om du har spelat spel eller sett på film de senaste åren kan vi nästan garantera dig
stillfront jörgen larsson
Kan du börja med att berätta lite om dig själv och vad du gör en “vanlig” dag på Stillfront? – Ja, det finns knappt några vanliga dagar på Stillfront. Mina dagar ser mycket olika ut. Jag lägger en stor del av min tid på att driva själva affären och det operativa. För att ge ett
TOP